torsdag den 19. februar 2015

Fiskesuppe med chili og kokosmælk




Server kinesiske ægnudler i suppen, så mætter den godt.

Opskriften er til 4 personer.

1 rødløg
1 cm ingefær
1 frisk chili
1 dåse kokosmælk
7 1/2 dl grøntsagsbouillon
4 limeblade kan erstattes af skal og saft fra ½ lime
1 tsk rød chilipasta (kan undlades)
300 g lys fisk
100 g store rejer
4 friske tomater
2 skiver ananas

Pil løget og skær det i både. Skær ingefær og chili i tynde skiver. Hæld kokosmælk, bouillon, løg, ingefær, chili, limeblade og karrypasta i en gryde og varm igennem. Skær tomater i tynde både og ananas i små mundrette stykker. Læg fisk, rejer tomater og ananas i og lad det simre i yderligere et par minutter. Pynt med koriander og server straks. 

FOTO: Bjørn Jacobsen for SØNDAG 

4 kommentarer:

  1. Hej Louise,

    Det lyder som en lækker suppe. Jeg synes også det er et rigtig flot billede du har taget. Jeg synes selv det er noget af en kunst at tage gode billeder.
    Men så må jeg jo gå lidt i øvelokalet :o)

    SvarSlet
  2. Hej Lars,

    Tak skal du have. Det er Bjørn Jacobsen, der har taget det her foto, og han er professionel fotograf. Jeg kan i øvrigt anbefale dig at tage dine billeder i dagslys og helt uden blitz.

    Bedste hilsner Louise

    SvarSlet
  3. Hvor og hvornår skal de 4 friske tomater og de 2 skiver annanas bruges?

    SvarSlet
  4. Hej John, Godt spottet.
    Jeg har rettet i opskriften nu.
    Bedste hilsner Louise

    SvarSlet