torsdag den 4. december 2014

4. december. Der er en kålklassiker på menuen






Jeg er stor fan af kål og hele dens familie. Og nu har jeg fået en veninde der har skrevet ph.d. om kål - fantastisk. Læs mere om hende på linket under opskriften.


Jeg har været lykkeligt gift i 16 år og på de 16 år, er det lykkedes mig at tage cirka 16 kilo på. Der er nok nogen der vil mene, at det kan ikke være sandt, så tynd har jeg aldrig været, og det ville i hvert tilfælde ikke klæde mig at tabe mig 16 kilo. Men i de tunge måneder er det resultatet, når jeg står på vægten. Og da jeg agter at være gift de næste 30-40, må jeg nok hellere se at passe lidt på. Det kan jeg roligt gøre med denne gode middagsret. Her blir man mæt af proteiner og gode kulhydrater, så det kan ikke være bedre.


  Til 2 personer skal du bruge


250 g hvidkål
1 porre
2 gulerødder
1 fed hvidløg
400 g hakket (okse)kød med lavt fedtindhold
1 tsk chili
Soja, salt, peber
evt. spejsæg

Rengør grøntsagerne og skær eller skræl dem i tynde skiver. Pil og hak hvidløg. Svits kødet i lidt fedtstof sammen med hvidløget. Tilsæt grøntsagerne og varm det hele igennem smag til med chili, soja, salt og peber. Spis evt. spejlæg til.


http://www.foodculture.dk/Foedevarer/Sundhed/2014/Bittersensitivitet_bitterblind.aspx?utm_source=globase&utm_medium=email&utm_campaign=Foodculture20141202&gbi=390956d8-0ca925eb-37d92e5c#.VIBsPYciq8U

Ingen kommentarer:

Send en kommentar