onsdag den 10. april 2013

På skrump - igen



Jeg har åbenbart ikke sagt nok "nej tak" det sidste års tid, jeg har nemlig taget 8 kilo på.
Nogle vil sikkert tænke: "det var på tide hun kom op på vægten" og andre vil sødt sige: "det kan de slet ikke se". Men fakta er, at jeg i påsken ikke kunne komme ned i mine meget lækre læderbukser.
Så de næste 4 uger vil jeg forsage alt det, jeg har fået så rigeligt af mellem jul og påske.
Jeg sidder og spiser kålsuppe, mens jeg nærstuderer Den lille Levnedsmiddeltabel og ser til min glæde, at der er ufattelig få kalorier i netop hvidkål, champignon og salat, som er de ingredienser jeg har tilberedt dagens frokostsuppe med.
Den lille Levnedsmiddeltabel ligger også på nettet, så hvis du har lyst til at være supersund de næste par uger og se hvor mange kalorier der er i alt det du spiser, kan du kigge med her på bloggen og i tabellen. 

1 lille løg
1 fed hvidløg
1 cm ingefær
½ l Herbamare bouillon
200 g hvidkål
4 champignon
1 håndfuld salat
chiliflager

Pil og hak løg, hvidløg og ingefær. Snit hvidkål fint, skær champignon i skiver og hak salaten. Varm en gryde og svits de to slags løg og ingefær 1 minut. Hæld bouillon over og herefter hvidkål. Lad det simre i 2-3 minutter. Hæld champignon i. Hæld suppen i en skål og drys salat over. Krydr med chili.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar