fredag den 30. marts 2012

Cookies til Duborg

I denne uge har 7. klasserne på Duborg Skolen et avisprojekt hvortil de søgte annoncører. Da jeg hørte, at både McDonald og Saturn havde indrykket en annonce, tænkte jeg, at det var da også lige noget for Louises Køkken. Som betaling foreslog jeg at bage kager! de er ca. 50 plus det løse, så det bliver cookies. Jeg har brugt smarties og hvid chokolade, det gør dem hvinende søde. Så hvis det ikke var til 12-13-årige piger, ville jeg have brugt mørk chokolade.


375 g blødt smør
300 g brun farin
375 g sukker
1 spsk vaniljesukker
400 g mel
175 g havregryn
2 æg
200 g hvid chokolade
125 g smarties



Tænd ovnen på 200 grader. Pisk smør og de tre slags sukker sammen. Rør mel og havregryn i sammen med æggene. Hak chokoladen og bland den og smarties i dejen. Form små flade kugler på 25 g stk og sæt dem på bageplader. Bag dem i ca. 10 minutter. Afkøl dem på en rist, og læg dem i kagedåser når de er helt afkølede.

Efterskrift:
Kagerne var en succes, men journalisterne glemte at sætte min annonce i avisen - øv.




                                        

Ingen kommentarer:

Send en kommentar