onsdag den 24. august 2011

Gæster og stress

Vi har haft rigtig mange gæster på det sidste.Til sidst kunne jeg ikke mere – min søde læge mente jeg havde stress. En kombination af stress, fed mad og alkohol giver en stærk svien i maven, jeg ikke kan anbefale. Jeg blev sat på skånekost og det vil sige ingen kaffe, fed mad, kaffe, hvidvin og under ingen omstændigheder kaffe. Det er jo til at leve med og efter et par dage uden især kaffe og gæster, går det lidt bedre. 
Når jeg nu skal få tiden til at gå uden gæster, kan jeg jo ligeså godt plukke hyben og blommer. Og det er der kommet en del marmelade, en chutney og en kage (som jeg jo ikke må spise) ud af.



Dette er ikke en ukendt hudlidelse men en helt fantastisk blommekage
Blommekage
Opskriften er til ca. 20 personer
Det her er den vildeste kage, som i kan se er blommerne druknet i sukker, der
karamelliserer -  det smager så godt.
Bund
500 g smør
100 g sukker
4 æg
400 g hakkede nødder
240 g hvedemel
1 tsk bagepulver
Fyld
Ca. 1400 g små blommer
500 g sukker
4 tsk vanilje

Rør alle ingredienserne til kagebunden sammen og fordel dejen jævnt i en bradepande beklædt med bagepapir.
Halver blommerne og tak stenen ud. Fordel frugten i et jævnt lag på dejen. Bland sukker og vanille sammen og drys det over rabarberne. Bag kagen ved 200 grader i ca. 35 minutter, til frugten er mør og kanten er sprød og gylden. Server kagen afkølet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar